Monday, February 16, 2009

- seronoknye masuk U -

Haizum - Abang fairuz jum jadi fasi ahad ni.
Fairuz - Fasi per ?
Haizum - Peuehaba Aceh nyer event. setiap kelab hantar 2 wakil. program anak2 yatim.
Fairuz - Okeh..

tu sms mase mggu lepas. Cik haizum dah ajak jadi fasi utk program aceh kt kampus weekend ni. memandangkan best fren aku si raksasa asyik balik markas je. so why not kan. dah lame pn join event. so adrenelin aku pn naik balik, serentak dgn darah tinggi tak berape manis aku nih. (skrang ni slalu lak migrain, saket btul kepale).

So malam sabtu lepas 14 feb dekat src room, ade la briefing utk program ni. Director Aceh , si aizam explain psl program ni. ok gak. Anak2 yatim dr murad foundation, seremban akan datang. ade la dalam 35 orang kut, arange dlm 7 smpi 15 tahun. Mase nak habes briefing tetibe je lampu padam, ingtkn blackout ke. owh rerupenye ade birthday. ape name die. hmm. Nawwar wafaa. aku tak berape kenal pun. tapi celebrate je la.. ahaha, birthday mase malam valentine. gile best. same ngan birtday adek aku. Si WA. (aku, die mesti bace yg ni nyer. haha.) HAppy Birthday Wa, sorry takde hadiah sbb aku tak kerje lg. ^_^, mintak ngan long la, die nak kawen dah.

So esoknye, pukul 9 pagi dah siap kumpul dalam dewan. cik haizum yg tak datang briefing malam smlm dah msg2 aku tanye kat mane. dah bgtau die pki baju merah tapi lupe pesan jgn pki baju kurung. haha. sian haizum, terpakse balik sbb die dh pki baju kurung. sorry haizum.

so, dalam mase sejam lebeh gak tunggu budak2 ni nak sampai. perut dah buat orchestra, lapar la plak. tepat pkl 10.20am, dieorg sampai. first impression, aiseh kecik giler. ni cam budak2 tadika je. lepas tanye rupe2 nyer mmg dah sekolah. mak aihh. agaknye bdk2 skrang dh semakin mengecil kot. Program ni namyenye "Seronoknye Masuk U", objektif nyer nak bg impression kat budak2 ni supaye nnt blaja masuk U gak. so kenela buat happy. Mase Anis (tukang mc) tgh buat intro tetibe je main hall black out. aiseh tak penah jadi nih. So plan terpakse ditukar dari main hall, kiteorg pindah ke fosee lobby. di sebabkan mase dah drag. so first game budak2 ni buat cepat sket. suruh dieorg buat kumpulan. memang susah nak control dieorg nie.. and after that kiteorg main lak several game lg. like main bom kump. ,mummy race, curi botol.
"jadi zombie aku dikerjekan budak2 ni, yes its me yg berbungkus kat belakang tu."

Pas zohor, balik ke main hall utk tgk citer Muhammad, Utusan Terakhir. Kartun ni aku dah tengok dah dulu, so aku lepak la kat belakang sambil buat bunyi latar, kroh kroh kruih... ZzzZzz kjp.

pas habes muvies, bawak dieorg tour campus, pusing library, fist, fet, clc n then cits. after Asar, ade treasure hunt. adeh yg ni plg susah nak kontrol. orang suruh jgn lari, dieorg lari gak. mmg tak terkejor. nasib baek takde yg accident. after tu, ade majlis penutup then finished. nway, event ni telah membuatkan aku terase makin cepat lak nak kawen. haha, aku tak tau apasal. ehehehe.

p/s: 2 week lg ade kursus kawen. yes aku dh register. tak sabau nk amek lesen nih. huuhu.

(gambar akan di upload kemudian, tgh tggu pic dr Ubi ngan alia)

5 comments:

  1. aaii cek abg fairuz
    da nak amek kursus kawin da?
    dengan sape nak amek tu
    :P

    ReplyDelete
  2. amek je la, sengsorang pun bleh. takde syarat kene bawak pasangan lak. haha.
    janji dapat sijil..

    ReplyDelete
  3. hahaha... fairuz ade blog rupenyer...
    aii.. baru wat prog ngan budak2 dh rase nk kawen??? nih kronik... cpt2 skit!! mcm dh x keruan je.. hahaha :D

    ReplyDelete
  4. ahaha, ape nak buat. dah cukup umur la katekn. hahaaha.

    ReplyDelete