Monday, February 9, 2009

Dah Lah BEKAS MB PAS Ingkar, Penyokong Pakatan MENGHINA SULTAN Pula!

Di ambil dari blog : http://thoughtsintangents.blogspot.com/


Dah Lah BEKAS MB PAS Ingkar, Penyokong Pakatan MENGHINA SULTAN Pula!
Apabila mendengar protes pembangkang baru Perak di Kuala Kangsar kini diberi liputan hangat oleh blog-blog dan mengesyaki pemblog pro-Pakatan Rakyat pasti tak mampu berkecuali, saya terus berhubung dengan teman-teman di sana untuk menerima maklum-balas. Berita mereka begini:

"Deme orang Pakatan datang, tak ramai, ada dalam 100 orang. Mulanya protes gitu-gitu aje, lepas tu deme mula buat hal pula, siap baling-baling batu lagi pada kereta kome! Apa lagi, FRU masuk, orang PAS dan PKR atas jalan pancut diayor, cabut lari! Gitu le perjuangan deme orang Pakatan ni..."

Ini menggambarkan percubaan awal penyokong Pakatan Rakyat yang berniat mengganggu ketenteraman hasil kecewa kehilangan kuasa. Yang dibilang 'buat hal baling batu' kelihatan menunjukkan hilangnya kesabaran kerana perkumpulan mereka yang agak kecil tidak menarik banyak perhatian. Kemudian, ada member yang memberi lagi khabar:

"Pembangkang masih nak berdemonstrasi, tapi dah takde apa, dah selamat. Biarlah luncai terjun dengan labu-labunya!"

Mendengar ini, saya terus menghubungi member tersebut. Beliau khabarkan, ramai juga orang luar, bukan sahaja orang luar dari Kuala Kangsar, tetapi orang luar dari negeri Perak, yang datang berdemo. Mungkin kerana tak puas berdemo dengan tidak berkesan, atau kerana ada yang lambat, keinginan meneruskan aktiviti kesukaan mereka terus membara. Member saya mengakhiri perbualan dengan mengatakan beliau akan memantau lagi. Tak lama, saya ditalipon beliau:

"Akhram. Deme orang Pakatan tu tunggu Sultan dan Raja Nazrin! Rame sikit sebab ada yang baru datang, ada yang saja nengok, dalam 400-500 orang. Tapi saya tak suka, sebab deme orang PAS dan PKR tu hina Sultan dan Raja Nazrin! DEME SEMUA TUNJUK 'FINGER' KAT SULTAN MIKE!"

Astaghfirullah! Saya terkejut mendengar betapa biadabnya para penyokong pembangkang tersebut! Bukan sekadar taksub pemimpin mereka dan membenci UMNO sahaja orang PAS dan PKR ni, tetapi diasuh yang muda dan didakyah si tua sampai boleh menghina Sultan sebegitu rupa!

Semasa Sultan memberi perkenan Pakatan Rakyat menubuh kerajaan dan menolak permohonan UMNO untuk berbuat demikian pada Mac 2008 tak pula sampai begitu hodoh sekali kelaku penyokong UMNO dan BN!

Nampaknya bertambah-tambah lagi hikmah peralihan kuasa dari PR ke BN di Perak ni. Setidak-tidaknya ia merobek topeng orang PAS dan PKR di Perak, mahupun yang suka berdemo dari negeri ke negeri, kononnya berjuang untuk rakyat. Pejuang jenis apa tak beradab dan hilang pegangan nilai rakyat yang kononnya diperjuangkannya? Semata-mata kerana merebut kuasa! Dan kuasa, ketuanan untuk siapa?

BUKAN Ketuanan Rakyat, tetapi KETUANAN ANWAR... atau tak kurang busuknya KETUANAN NGEH-NGA BERBONEKA NIZAR ...

P/S: Terima kasih atas sumbangan maklumat dari teman-teman di Kuala, terutama sekali Megat G2 KK ...

No comments:

Post a Comment