Monday, February 16, 2009

- Attack Of The Brain -



Aku Migrain.. yes, aku telah mengalami saket kepala selama hampir 1 bulan sejak balik dari rumah semasa cuti term break bulan lepas.

First-first aku ingat ianya di sebabkan oleh saket gigi yang telah manggangu saraf2 di kepala aku ini. tetapi setelah di check tiada palk gigi yang berlubang. Hmm, ianya menjadi misteri sehinggalah perbualan ini..

shinWau ^Syue^: pjg rambut
mfsariz: hah.?
mfsariz: sape.
shinWau ^Syue^: ko ler
mfsariz: aha. ye ke. bile ko nampak aku..
mfsariz: blum panjang lg kot. sket lg la.
shinWau ^Syue^: kat ps
shinWau ^Syue^: hehe
mfsariz: owh.bukan nak panggil.
shinWau ^Syue^: takkan aku nak menjerit....masa tu ko jalan pun lurus jer
mfsariz: hehe.. aku br habes kelas.. cadang nak makan. tapi, tetibe je rase saket pale lak. tgk lauk pn cam nak habes je. trus ablek. smpi hostel je. mmg aku migrain. siot gile.
mfsariz: tak tau apsal. skrang aku saket pale ar. ni baru ok sket.
shinWau ^Syue^: ko dah makan ubat tak
shinWau ^Syue^: kena byk minum air masak la
mfsariz: makan panadol je.. oo yeke. minum air masak ek.
mfsariz: hmm. ok arr. aku ikut nasihat ko. try dulu.
mfsariz: dah dkt sebulan dah.
shinWau ^Syue^: ko penah tak cek darah sblum ni
mfsariz: tetibe je.
mfsariz: tak..
shinWau ^Syue^: ermmm
shinWau ^Syue^: ko dalam sehari byk makan tak?
mfsariz: tak gak..
shinWau ^Syue^: terutama benda2 manis
mfsariz: ni pn tak makan ape2 lg. dr pagi. panadol je.
mfsariz: lapar..
shinWau ^Syue^: mana boleh makan panadol kalo perut lapar
shinWau ^Syue^: at least maka roti ker....baru telan
shinWau ^Syue^: ni aku rasa la kan...
shinWau ^Syue^: * ko mungkin kurang gula dalam darah...so..disebbkan ko kurg amik gula...ko akan rasa migrain
mfsariz: oo ye ke..
shinWau ^Syue^: * dan berkemungkinan jugak.....sebb faktor cuaca yg panas
shinWau ^Syue^: * atau....kurg minum air.....
mfsariz: so kene minum byk air. dan makan bende2 manis sket.
shinWau ^Syue^: jgn makan byk sgt manis...
shinWau ^Syue^: seelok nyer...cek darah....sebb nak tgk tahap gula dalam darah ko
shinWau ^Syue^: sbb aku mengalami bnda ni
shinWau ^Syue^: aku slalu pning...
shinWau ^Syue^: tp bila cek darah....rupanyer tahap glukosa darah aku rendah.....so kena la makan manis2
mfsariz: ye arr. kdg2 aku duduk2. pastu bangun dh cam tumbang je.
shinWau ^Syue^: skrg dah jarang la migrain cam dulu
mfsariz: hmm.
shinWau ^Syue^: itu jer yg aku tahu penyebab migrain
shinWau ^Syue^: kan otak kita perlu oksigen gak kan
shinWau ^Syue^: glukosa ni kira bekalan gak tuk otak kita
shinWau ^Syue^: heheh
mfsariz: hmm. ok thanks.
mfsariz: aku nk gi kluar makan jap.. lapar/ hehe.
shinWau ^Syue^: seelok2nyer

Yer, shue telah manasihati aku untuk lebih minun air dan makan bende2 manis. okeh. syarahan mu akan aku try.

Ya aku admit aku jarang makan, dan kurang minum air. tapi takde problem pn sebelum ni.. adeh,, skrang pn masih pening lg.

1 comment:

  1. --Ya aku admit aku jarang makan, dan kurang minum air--

    isk isk isk...x elok utk kesihatan ni !~ mane bleh jarang mkn n kurang minum air.

    abg diet ke? dh kurus dh ~ x yah diet..kalo nk diet pun still kene mkn tp mayb dlm kuantiti yg sedikit..

    haa kn dh kena bebel ~ :P

    ReplyDelete